Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 3., szombat

Új magyar egyenruha és az AK-63MF

A közelmúltban a Magyar Honvédség egy ilyen fotót rakott ki az egyik közösségi portálra:
Na most. Ez nem egy amerikai fegyverbemutató, nem egy 2100-as fejlesztési terv, hanem egy jelenleg csapatpróbát teljesítő, már kidolgozott új egyenruha és.... az új alaplőfegyver az AK-63MF (a harmadik, golyóálló mellényes honvédnél lévő fekete gépkarabély).

De kezdjük is sorban. Balról jobbra.

Az első úriember a képen, szerintem a 2. Különleges Rendeltetésű ezred tagja (a Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj és egy másik egység összevonásából született, új ezred), ők a magyar SEAL, GRU Specnaz, SAS, kinek mi tetszik. Nekik van a legjobb kiképzésük és felszerelésük a Honvédségnél. Ami a képen van már rég óta megvan nekik: amerikai M4 és Glock 17. Az M4 nem a személyes kedvencem én Kalasnyikov párti vagyok, de nem rossz fegyver (annyira :-) ). A Glock-ra sokan azt mondják, hogy a legjobb pisztoly (én nem hiszek a leg-ekben, de tagadhatatlanul jó, nagyon megbízható).




A második katona egy katonai rendész (róla sajnos nem találtam külön képet). Itt kitérnék az új terepmintára. Az új terepminta egy multifunkcionális minta (mint pl. a multicam, vagy az annak tervezett ACU), ennek lényege, hogy elvileg majdnem minden terepen működik (konkrétan csak télen nem, külön téli egyen meg nem is kell mivel utoljára nem is tudom, hogy mikor volt itthon igaz hó, Svájcot vagy Oroszországot pedig még nem akarjuk elfoglalni). Ez nagyon jó döntés szerintem. Költséghatékony és az ellátmányozást is egyszerűsíti. Amúgy elvileg kis Magyarország mintájú foltok vannak a terepmintában, ami szerintem jó ötlet, csak a vicc kedvéért is. Meg a katona minden pillanatban látja miért harcol. Amúgy a rendész MP-5-öst tart magánál ami egy zseniális géppisztoly, nagyon sok ország és szerv használja. (Ha hinnék a leg-ekben nem térnék el sok véleménytől ha azt írnám, hogy a legjobb...) Igaz nekem ez sem a személyes kedvencem de a Honvédség számára tökéletes.


Na most értünk el a lényeghez. A harmadik Honvéd. Remélhetőleg így fognak kinézni a Honvédség "alap" katonái. A lövedékállómellény elvileg magyar gyártmány (igen ilyet is gyártanak Magyarországon), erről nem beszélnék sokat, a mellényekhez nem értek annyira. De nekem tetszik. Nagyon. Na a lényeg a kézben van. Az AK- 63MF. Ez az AK-63 fatusu (F) változatának magyar modernizációja. Az eredeti lőfegyvert imádják a katonák, nem csak a magyarok, a külföldiek is. Nemrég beszélgettem egy katonával, ő azt mondta, hogy nagyon megbízható, pontos (ezen meglepődtem) fegyver, ami amúgy az AK-47 magyar modernizációja. A fent említett katona azt is mondta, hogy semmijen más fegyverre sem cserélné le, tökéletes fegyver. A modernizáció szerintem példás, gyakorlatilag az egész fegyvert felújították.

Ez a kiinduló anyag. Az "extrák" amiket rá lehet rakni az egy szurony és egy hordszíly.

A végső termék. Alkalmas többféle optika fogadására, lehet rá gránátvetőt, lézeres célzót, lámpát, markolatot pakolni. Illetve új kompenzátorral és válltámasszal látták el. Ezek a fejlesztések megnövelték az AK-63 hosszát, árát és súlyát de nem lehet minden tökéletes...
Erről a fegyverről most nem beszélnék többet esetleg majd egy külön cikkben. Addig is itt van egy részletesebb anyag a fegyverről: https://www.youtube.com/watch?v=Bln87uLTXSw

Az utolsó katonánk (bármily meglepő) egy mesterlövész. Szerintem Ő is a különleges rendeltetésűektől látogatott meg minket (erre a maszkból következtetek). A fején ott van a "kaland kalap" (remélem eltaláltam a nevét) itt elég jól áll neki, de amúgy szerintem ez a ruhadarab elég röhejesen néz ki (bocsi). Viszont praktikussága és szükségessége tagadhatatlan, kényelmes hordani és jól véd a nap ellen. A lövész kezében egy brit L96 van, ezhez a típushoz még nem volt szerencsém ezért nem formálhatok róla véleményt. Mondjuk én jobban örülnék ha egy magyar gyártmányú Szép-mesterlövészpuska nézne rám a fotóról, de nem lehet minden tökéletes.

Pár plusz infó az új egyenről: nem lesz külön téli vagy nyári ruha, hanem ugyanazt fogják hordani aláöltözettel. Azt majd meglátjuk milyen lesz ez a megoldás. Szerintem ez azért jó mert csökkenti a költségeket és egyszerűsíti az ellátmányozást. A tépő zárás felvarróknak, a speciálisan elhelyezett zsebeknek köszönhetően az egész ruha sokkal praktikusabb elődjeinél. Ezen kívül a ruha egésze vagy egyes darabjai lángállók. Ezen kívül a ruhához új bakancs, póló, pulóver, kesztyű meg hasonló kiegészítések járnak. Talán még új táska is lesz. Ezek is óriási előre lepések.

Viszont az nagy kérdés, hogy milyen lesz a ruhák minősége. Én azt olvastam, hogy jóminőségű, speciális anyagot fognak felhasználni ami Hollandiából jön. (Viszont a ruhát Magyarországon fogják gyártani.)

Összesítve: Ezek a fejlesztések határozottan jó irányba mozdítják el haderönket és szükségességük vitathatatlan. Tehát nem csak egy új színű ingről van szó, hanem, egy teljes modernizációtól a katona lábától a feje búbjáig. Szó szerint 30 évet fogunk személyi felszerelés terén előre ugrani, ha rendszerben lesznek az új felszerelések. Reméljük erre mihamarabb sor kerül.

Köszönöm a figyelmet!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése